FAQ

Account aanmaken

Ik ben voor de eerst op Grapy.nl. Hoe maak ik een account aan?

Welkom. U kunt rechtsboven op onze site klikken op 'registreren'. U vult de gevraagde gegevens in. De toegang tot uw account wordt beveiligd met een wachtwoord dat u zelf kiest.

Ik wil een account aanmaken, maar mijn wachtwoord correspondeert niet met het e-mailadres?

Let goed op dat u geen typefouten maakt in het wachtwoord. Wanneer u de melding blijft houden, neemt u dan contact met ons op: stuur een email naar info@grapy.nl of bel tussen 09.00 en 17.00 uur: 024 373 43 43 of 06-30 26 47 82.


Bestellen

Bestellen hoe doe ik dat?

Bij Grapy kunt u meteen bestellen na uw registratie. Daarna kunt u in het profiel uw gegevens verder invullen. Zodra u bent aangemeld, kunt u een bestelling plaatsen. U kiest uw wijnen en legt ze vervolgens in uw winkelmandje. Wanneer u klaar bent met shoppen, kiest u voor de optie "ga naar winkelwagen" en volgt u het aangegeven proces. Uw bestelling is pas definitief als u heeft bevestigd. Zodra de betaling is ontvangen door ons wordt de order verzonden.

 

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Uw bestelling wordt thuisbezorgd door PostNL-pakketservice. Bent u niet in de gelegenheid de bestelling aan te nemen, dan wordt uw pakket een tweede keer aangeboden. Daarna wordt u verzocht om uw bestelling af te halen bij uw postkantoor.

Bestellingen van meer dan 30 flessen kunnen ook met andere bezorgdiensten worden gebracht. We zullen dan contact met u opnemen de leverdag en tijd te bepalen.


Ik heb net wijn besteld via Grapy.nl, kan ik nog iets toevoegen?

Nee, het is niet mogelijk iets toe te voegen aan een bestelling die u al hebt verstuurd. Uiteraard kunt u gewoon een nieuwe bestelling aanmaken. Indien mogelijk, zullen we proberen alles in 1 keer te versturen.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Ja, als u ons direct belt, kunnen wij de bestelling nog annuleren. Wanneer het pakket eenmaal naar u onderweg is, niet meer.


Hoe weet ik dat mijn bestelling via Grapy.nl goed is ontvangen?

Als u via Grapy.nl een bestelling hebt geplaatst, dan ontvangt u direct een ontvangstbevestiging op uw e-mailadres. Is dat niet het geval, controleert u dan of uw e-mailadres klopt. Wanneer u dan nog geen email ontvangt kunt u contact op nemen met Grapy.nl via 024 373 43 43 of mailen naar info@grapy.nl 


Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

Grapy.nl wil dat u tevreden bent. Mocht u niet thuis zijn, dan wordt de bestelling een tweede maal aangeboden. Mocht u ook dan niet thuis zijn, dan bevindt zich in uw brievenbus het adres van het dichtstbijzijnde PostNL-kantoor.


Ik ben niet vaak thuis. Kan mijn bestelling ook ergens anders worden afgeleverd?

Als u niet vaak thuis bent kunt u uw wijn op uw werkadres laten afleveren. Als u uw gegevens invoert kunt u een ander afleveradres toevoegen.


Betalen

Op welke manier kan ik bij Grapy.nl betalen?

Bij Grapy.nl kunt u vooraf betalen via iDeal, met creditcard of PayPal. 


Ik wil met creditcard betalen, maar er wordt een "card verificatie code" gevraagd. Wat is dat?

Een card verificatie code of cvc is een 3-cijferige code. Die code vindt u aan de achterkant van uw creditcard in het witte vlak onder het gedeelte waar u uw handtekening plaatst. U kunt deze cvc code probleemloos invoeren.

 

Klachten

Waar kan ik terecht als ik een klacht heb?

Ondanks de constante zorg en aandacht die Grapy aan haar producten besteedt, is het mogelijk dat u ergens niet tevreden over bent. In dat geval stuurt u een email met vermelding van uw ordernummer naar info@grapy.nl. Uw klacht zal zo snel mogelijk worden beantwoord. Uiterlijk binnen 14 dagen.


Persoonlijke gegevens

Ik moet allerlei persoonsgegevens invullen. Waarom?

Uw persoonsgegevens zijn noodzakelijk voor een goede uitvoering van de bestelling en de communicatie met u als koper. Grapy zal uw gegevens nooit aan derden doorgeven, verkopen of verhuren of op een andere manier kenbaar maken.


Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens?

Die blijven bij Grapy. Grapy zal uw gegevens nooit aan derden doorgeven, verkopen of verhuren of op een andere manier kenbaar maken.


Mijn e-mailadres is veranderd, kan ik dat alsnog in jullie bestand veranderen?

Ja. U logt op de vertrouwde manier in (oude e-mailadres en wachtwoord) in op uw account. Als u ingelogd bent kiest u voor de optie "mijn account". Hier kunt u uw e-mailadres wijzigen en alle andere persoonlijke gegevens wijzigen.


Ik weet mijn wachtwoord niet meer, wat nu?

Wachtwoord kwijt? Niets aan de hand. Als u op "inloggen" klikt, kunt u met de optie "Wachtwoord vergeten" uw wachtwoord nogmaals naar uw e-mailadres verzenden. Grapy zorgt voor de rest.


Ik heb een ander e-mailadres én ik ben mijn wachtwoord kwijt.

Wanneer u uw wachtwoord niet meer weet en wanneer uw oude e-mailadres niet meer in gebruik is, neemt u op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur contact met ons op: 024 373 43 43 of mail naar info@grapy.nl


Gegevens wijzigen?

U logt in op uw account. Als u ingelogd bent kunt u alle persoonlijke gegevens wijzigen. 


Productinformatie

Heeft Grapy ook een winkel waar ik naartoe kan?

Nee. Grapy is een echte webwinkel.